צום לסירוגין

 

צום לסירוגין

13 דצמבר 2017

צום לסירוגין הוא דפוס אכילה בזמן מוגבל במהלך היממה בין 8 ל 10 שעות ביום . מנהג ראוי של הגבלת צריכת קלוריות לתקופה מסוימת . צום לסירוגין תפס תאוצה ומאוד פופולארי בקרב שוחרי הבריאות בעולם כי והוא מוביל לאורח חיים בריא ומאפשר הורדה במשקל לאורך זמן בצורה בריאה וקלה לביצוע. במהלך הצום מדלגים על ארוחת הבוקר המוקדמת ומתמקדים באכילה בין עשר בבקר לשש אחה״צ במהלך היום , בשאר הזמן שותים חליטות או קפה ללא חלב וסוכר.

חליטות תה של פוקה בשעה המדויקת

דפוס זה מבוסס על המחקר של ד״ר פנדה שמסביר איך דפוסים של שינה, פעילות גופנית, ואכילה,משפיעים על מקצבי היממה .ד״ר פנדה ,חוקר בעל שם באמריקה ,ציין כי ייעוץ תזונתי מתמקד במה וכמה אוכלי ומתעלם מאחד המרכיבים הכי חיוניים בהקניית הבריאות והוא דפוס האכילה. בהתבסס על מחקרים בבעלי חיים ובבני אדם, המסקנה הכללית של פנדה היא צנועה אך מעשית: "צריכת קלוריות על פני אינטרוואל קצר במהלך היממה היא רעיון מצוין".

איך זה עובד: כמו כל מומחה טוב, פנדה מסביר מושגים מורכבים עם אנלוגיות. הראשון הוא אור הזרקורים. לדברי פנדה, לגוף אין שעון צירקדי יחיד שקשור ליממה, אלא סדרה של שעונים ("שעון במעיים, שעון בכליה, שעון בכבד") שמרכיבים יחד את כל המקצב הביולוגי שלנו. כל אחד מהם כבוי בזמנים מסוימים, ונדלק כמו פנס בזמנים אחרים. המערכת פועלת הכי טוב כאשר הפנסים מסונכרנים, כדי לשמור על תנועה רציפה בצורה חלקה.

השעונים הצירקדים של היום

מערכת העיכול פועלת על רצף מסוים במהלך היום, ומופעלת כאשר אנו צורכים קלוריות בבוקר. זה מכניס את כל המערכת להילוך. כאשר המזון עובר דרך המערכת, כל איבר עושה את העבודה שלו, ואז עובר למצב "המתנה", ואז נכנס שוב לפעילות כשאנחנו אוכלים את הדבר הבא, וכן הלאה עד שאנחנו אוכלים את הארוחה האחרונה שלנו. כאשר המערכת מסיימת את עבודתה, היא מתחילה בפעילות של תחזוקה עצמית. אם אתה אוכל משהו בשעות המנוחה שלה (למשל חצי ליטר של גלידה באמצע הלילה), תהליך התחזוקה של המערכת נפסק ומושבת, מה שפוגע בבריאות הכללית. כלומר אם אתה אוכל מ 6:00 עד השעה 23:00, אתה רק נותן לגוף חלון של שבע שעות לתקן, פנדה מצא במחקרים שלו, שזאת כמות זמן שלא מצליחה לאושש ולתחזק את הגוף באופטימאלי.

אוכל בריא במהלך 8 שעות של אכילה במהלך היום

ד״ר פנדה טוען ״ הגנים שלנו חשובים, הרכב התזונה מהותי אבל עכשיו מתבהר שגם עיתוי האכילה משמעותי . "

אכילה במהלך תקופות זמן עקביות בכל יום (אינטרוואל קבוע) מועילה על מנת לשמור על מקצבים ביולוגיים מסונכרנים, אשר יכולים לעזור במניעת מחלות מטבוליות ומחלות כרוניות הקשורות בהשמנת יתר ובהזדקנות .

אם אתה רוצה ללמוד כיצד התנהגויות היומיום שלך עשוי להשפיע על הבריאות שלך, שקול להשתתף במחקר מתמשך של ד"ר פנדה ללא תשלום myCircadianClock.

מחקרים נוספים בתחום הגבלת קלוריות (צומות), כמו דיאטת 5:2 במהלך השבוע עם הגבלת קלוריות במשך יומיים בשבוע כדי לרדת במשקל ולמנוע מחלות כרוניות שקשורות בהזדקנות. צום של חמישה ימים כל שלושה חודשים כדי לרוקן את מלאי הגליקוגן ולבנותו מחדש וכדי להתחיל את הקטוגנזה (פירוק שומנים). מחקרים שתומכים בצומות שמיטיבים עם הבריאות הכללית בגוף ומניעת מחלות והזדקנות.

אוכל בריא בשעה קבועה במהלך היום

המאמר המקורי

המאמר המתורגם של ד״ר מרקולה על צום לסירוגין 

ציפי מוסרי

לעמוד הבלוג שלי : כנס

לאתר שלי:

תגובות


חלבון טבעוני של סאן ווריור

סופרפוד של נביטאס

ניקוי רעלים עם פוקה



פוסטים נוספים


מזון בריא 08.11.2019

צ׳יה פודינג בשכבות

פודינג צ׳יה הוא אחד המתכונים הכי יפים ויזואלית, ובשכבות הוא אפילו מצליח להפתיע בעושר נוטריינטים ובשילובים מנצחים

מזון בריא 08.06.2019

המטבח הבריא

המטבח הבריא הוא עשיר וחי, התדר הגבוה והמגוון מייצרים חגיגה קולינרית של צבעים ריחות וטעמים מדהימים. כל מי שמתנסה בפלא.

מזון בריא 13.05.2019

קרקר זרעים עם עצמה גרעינית

ללא קמח! חטיף נפלא שהוא מצע לממרחים לא משנה כמה מכינים - זה נגמר מהר מדי…

מזון בריא 13.05.2019

פרלין שוקולד רוא מדהים

מי לא אוהב שוקולד?.. במיוחד אם הוא משובח ועוד טעון עצמה...