טיפים לתזונה נכונה בחורף

 

טיפים לתזונה נכונה בחורף

27 דצמבר 2017

בעקבות כל המחקרים והשידורים המטלטלים בטלוויזיה רב האנשים מבולבלים ולא יודעים מה לאכול ? בכל דבר כמעט מתחבא סוכר וגלוטן וכל האוכל המתועש ריק מתוכן , אז מה עושים ? כמי שאיזנה את עצמה ואת תזונתה עם האיורוודה אני שולחת לכם טיפים שקשורים בתזונה של שלושה טיפוסים ואטה פיטה וקאפה כדי לדעת איזה מזון מתאים לכם תערכו את מבחן הדושות באתר של פוקה בצורה כנה עם עצמיכם ותכניסו לחייכם את התזונה המומלצת עבורכם.

תבשיל הודי של אורז בסמטי עם תבלינים

תזונה לטיפוסי קאפה

תזונה זו מתאימה לטיפוסי האדמה בעלי הנטיה לאגור נוזלים ליצר גודש ולהשמין בקלות היא גם מתאימה לעונת החורף שהיא עונה עם הרבה קור ומים .התזונה תפחית את הנטיות המולדות ותתן זריקה אנרגתית ובריאות למתמידים . כמובן שיש לספר עדיין על אורח החיים הרצוי לטיפוסים אלה , מתי קמים וישנים ,איזה פעילות ספורטיבית מתאימה, והלייף סטייל המתאים לאיזון של טיפוסי האדמה. (בפוסט הבא ).

את האוכל והנוזלים רובו ככולו יש לצרוך מבושל וחם.

דגנים : תעדיפו שעורה, תירס, כוסמת , קינואה ,שיפון ודוחן שהם מייבשים ומחממים. להימנע או להפחית את צריכת החיטה ושיבולת השועל מפני שהם מגבירים את איכות הגודש והכובד. הטבע המתוק של האורז בדר״כ לא מומלץ לטיפוסי קאפה אך האורז הבסמטי ואורז בר בגלל הקלילות שלהם הופכים לרצויים ומקובלים.

דגנים מומלצים :אמרנט, גריסי פנינה , כוסמת, דגני בוקר (לא ממותקים, קרים, יבשים), תירס,קוסקוס,קרקרים, קמח דורם,גרנולה,דוֹחַן, מוזלי,סובין שיבולת שועל,שיבולת שועל (יבש)
פולנטה,קינואה,אורז (בסמטי, פראי),פריכיות אורז,שיפון,סייטן, כוסמת, לחם חיטה נבוטה,טפיוקה וסובין חיטה

שעועיות ועדשים : מומלצים בהחלט כולם כולל אזוקי, מאש, שעועית אדומה, שעועית פינטו, חומוס , ועדשים בכל הצבעים. למעט טופו שהינו קר וקשה לעיכול.

רשימה מומלצת : שעועית אדזוקי, שעועית שחורה, שעועית לוביה, חומוס, עדשים, שְׁעוּעִית לִימָה,שעועית מאש, שעועית לבנה, שעועית פינטו, אפונה, טור דאל

דלורית על מצע של קינואה חם חם

ירקות : אַרטִישׁוֹק ,אספרגוס, מנגולד, סלק, פלפלים, מלון מר, ברוקולי, כרוב ניצנים, לפה גדולה, כרוב, גזר, כרובית, סלרי, כוסברה, עלים ירוקים ,תירס, צנון ,דייקון, שן הארי, חצילים, שום, שעועית ירוקה, חֲזֶרֶת, ארטישוק ירושלמי, קייל, קוֹלרַבִּי, ירקות ירוקים, כרישה, חסה,חרדל, במיה, בצל, אפונה, תפוחי אדמה לבן, תרד,נבטים , דלעת של חורף, עגבניות (מבושל), לפת, גרגר הנחלים, עשב חיטה.

להמעיט ב :אבוקדו,מלפפון, זיתים, דלעת, דלועי קיץ, בטטות,עגבניות (גלם),קישוא

פירות : לצרוך פירות קלים בלבד כמו תפוח ואגס ועדיף לאפות אותם לפני. להפחית פירות מתוקים, כבדים או חמוצים כמו תפוזים, בננות, אננס, תאנים, תמרים קוקוס ומלון. כי כולם מגבירים את הכובד והגודש. רשימת הפירות המומלצת תפוחים,משמשים,פירות יער,דובדבנים,חמוציות, תאנים (יבשים),ענבים (אדום, סגול, שחור), לימונים, ליים,מנגו,
אפרסקים, אגסים,אפרסמונים, רימונים,שְׁזִיפִים מְיוּבָּשִׁים, צימוקים,פטל, תות שדה.

אגוזים שקדים זרעים : להפחית אגוזים שהם שמנים מידי גרעיני דלעת וחמניות מתאימים. מומלצים : שקדים (מושרים וקלופים), זרעי צ'יה, זרעי פשתן, פופקורן (ללא מלח או חמאה)
זרעי דלעת, זרעי חמניות.

בשר ודגים: בשר לבן מעוף או הודו הוא בסדר וגם מאכלי ים כדאי להפחית או להמנע מבשר  אדום שהוא דחוס מידי וקשה לעיכול. רשימת המותרים : עוף (לבן), ביצים, דגים (מים מתוקים)
ארנבת, שרימפס,הודו (לבן), צְבִי

מוצרי חלב : ניתן להשתמש בחלב עיזים אך יש תמיד להרתיח אותו תחילה רצוי עם הל וג׳ינג׳ר כדי להפחית ריריות ותמיד לשתות אותו חם , מעבר לכך יש להימנע מחמאה, ביצים, גבינה, יוגורט וחלב מכל הסוגים גהיי במידה משתלב בסדר .

שמנים : להפחית את כל השמנים שהם כבדים וקשים לעיכול, ניתן להשתמש בשמן קוקוס,  גהיי, שמן המפ, פשתן וחמניות .

תבלינים :לכלול את כל התבלינים ועשבי התיבול במזון החם שלכם שכן הם עוזרים בעיכול בעיקר כורכום וג׳ינג׳ר. הימנעו ממלח שמגביר אגירת נוזלים המלח הקל יותר הוא מלח סלעים ומלח הימליה תוודעו שהוא עדין ומופחת מליחות

ממתיקים : הפחיתו את כל הממתיקים כולל הממתיקם המלאכותיים. דבש שתי כפיות ביום במקסימום הוא הממתיק היחיד המומלץ שכן הוא מוריד את הגודש

סופרפוד : אלוורה, שקדים אספרגוס וירוקים מנקים יכולים לעזור בניקוי המערכת . פירות סופרפוד יבשים במינון של 2 כפיות ביום מומלצים .

משקאות: משקאות חמים ומתובלים כמו חליטות מחממות עם ג׳ינג׳ר וקינמון , עם אניס וקרדמון, חליטות ג׳ינגר ושומר.

להוסיף ג׳ינג׳ר ולשתות את התה שלוש ג׳ינג׳ר

בפוסטים הבאים אתן המלצות לטיפוסים האחרים , בסיום מבחן הדושה עם מתן התוצאה ישנן גם המלצות תזונתיות לטיפוס שאתה .

ציפי מוסרי

לעמוד הבלוג שלי : כנס

לאתר שלי:

תגובות


פוסטים נוספים


מזון בריא 08.06.2019

המטבח הבריא

המטבח הבריא הוא עשיר וחי, התדר הגבוה והמגוון מייצרים חגיגה קולינרית של צבעים ריחות וטעמים מדהימים. כל מי שמתנסה בפלא.

מזון בריא 13.05.2019

קרקר זרעים עם עצמה גרעינית

ללא קמח! חטיף נפלא שהוא מצע לממרחים לא משנה כמה מכינים - זה נגמר מהר מדי…

מזון בריא 13.05.2019

פרלין שוקולד רוא מדהים

מי לא אוהב שוקולד?.. במיוחד אם הוא משובח ועוד טעון עצמה...

מזון בריא 13.05.2019

סופר-בול כדורי מרציפן עם אדפטוגנים

זה לא המרציפן שאתם מכירים, זה משהו לגמרי אחר... ברגע הראשון תרגישו את זה בפה ואחר כך בכל הגוף... חטיף.