מא אננד שילה Wild Wild Country

 

מא אננד שילה Wild Wild Country

2 אפריל 2018

ראיתי בעצירת נשימה את 6 הפרקים בנטפליקס Wild Wild Country, הניסיון להקים את אחת הקהילות המתקדמות בעולם ״ רג׳נישפוראם״ של אהבה יצירתיות וצמיחה רוחנית שבראשה עמד הגורו בגוואן רג׳ניש או בשמו המוכר יותר אושו. התאהבתי במא אננד שילה יד ימינו לאורך השנים ומנהיגת הקהילה בעלת עוצמה ופיקחות שמניעיה אהבה ונאמנות .

יש לי כמה חברים סניאסים (מאמיני אושו) שחיו שנים בקהילה של אושו בפונה וירשו איכויות ומקצועיות בדרך חיים שלהם ובעבודה שבחרו לבטא את עצמם. אחד הדברים המשמעותיים שהם חוו היתה אהבה ללא תנאי ( מפיהם ) .

הסרט מתחיל עם הסיפור המתאר את הפילוסופיה המדהימה שהולכת וצוברת תאוצה בעולם מתוך המקור הראשוני שלה בהודו עם בגוואן רג׳ניש שמתחיל להפיץ את תורתו המהפכנית . גישתו דוגלת בשחרור העצמי מכוחות השלטון של דת, מדינה, תרבות, משפחה, מיניות ואהבה ויוצרת חיבור מחדש לעצמי המשוחרר, שחושב מתוך המקום של יצירתיות, אהבה, מיניות, קהילתיות, סביבתיות וכל הג׳אנרים שתופסים תאוצה בעולם בשנים האחרונות.

החיבור הזה מתבטא במדיטציות אקטיביות שמנתצות תבניות מוגבלות של עצמינו , סדנאות שמחברות לעצמי הייחודי, מוסיקה וריקודים, שיחרור מיני , אוכל בריא, שירות קהילתי

ילדי הפרחים של העולם שהגיעו להודו והושפעו מהפילוסופיות המזרחיות רצו להתנסות בקסם הזה ביחד ,באינטנסיביות במקום טוב ,נקי ומוגן שיהפוך אותם למאושרים ואוהבים ליצירתים ומאושרים המרכז של אושו בפונה נתן מענה לחיפוש העצמי הזה.

בגוואן רג׳ניש שהמרכז בפונה, הודו הלך ותפס תאוצה הגיע להכרה שהוא יכול לשנות את העולם ולהגיע לכמות הרבה יותר גדולה של מאמינים ותושבים שחיים את התורה בפועל אם יעבור ויתמקם בארה״ב ארץ החירות והחופש המוגדרת בחוקה . (בהודו באותה תקופה שלטה אינדירה גנדי שידועה היתה בקו שמרן ובלתי מתפשר).

וכך נולד הרעיון של לעבור לארה״ב כדי להתחיל את הניסוי הגדול בעולם של קהילת אושו שמנתה 10.000 איש , ניסוי שמטרתו להראות שקהילה שחיה על פי תורתו ושיטתו היא הרבה יותר מאושרת פרודוקטיבית אנרגתית ובעלת חיות. לשטח נשלחה מי שהיתה יד ימינו מא אננד שילה , והיא זו שיישמה את כל חלומותיו ושאיפותיו ושמרה עליו לאורך כל הדרך בהגשמת חלומו.

הסרט מספר איך אותר ונרכש שטח עצום במחוז ואסקו, אורגון, הקרקע הייתה מסיבית 64,000 דונם (260 קמ"ר). ליד עיירה שכוחת אל (אנטלופה), שטח טרשים זה נהפך בעבודה קשה לשטח חי עם כבישים, עצים, שטחים חקלאיים, בתים, מבנים ציבוריים, אגם ונחלים. והכל בידי תושבי החלוץ של הקהילה ובהנהגה חסרת התקדים של שילה אישה חסרת מעצורים ,״אישה פראית ״.

עשרות אלפי מאמיניו של רג׳ניש הגיעו כדי לחיות בעיירה המתהווה והכסף הגדול שזרם איתם הפך את העיר החדשה ״רג׳ניפוראם״ למעוז קשוח שנלחם על חייו מול הרשויות בארה״ב שעשו לקהילה החדשה חיים קשים ולא נתנו לה להתממש כרצונה למרות שהחוקה היתה לצידה. שילה הפכה לנשיאת קרן ראגניש הבינלאומית. ודיברה בשמו של בגאוון רג׳ניש שנדר על עצמו שתיקה למשך 3 שנים. שילה בנאמנותה היתה פוגשת את אושו ביחידות כדי לדון איתו על עסקים יומיומיים , כלכליים ותקשורתיים היא ניהלה את הקומונה. לדבריה, אושו היה מודע לחלוטין לכל הנעשה בקהילה.

שילה יד ימינו של באגוואן והמעגל הקרוב של המנהלים שניהלה היו בעלי מודעות טריטוריאלית וחייבים להתנהל בצורה יצירתית ולפעמים חוצת גבולות כדי להגן על עצמם מפני המתנכלים והרשויות שרצו את פירוקם. הסרט מאיר סיפורים על רכישת נשק להגנה עצמית, על סימום אנשים מתפרעים, על הזרקת חומר הרדמה ,הרעלת תושבים, הכל נפרש ברדיפה אינטנסיבית ובמשפט ראווה ששלח חלק מהם לכלא.

בעיניי כל הסדרה עסוקה בכוכבת אחת ויחידה שילה אישה עוצמתית מאין כמוה ובעצם הקורבן של הניסוי . הערצתי את היכולות שלה ליצר עסק כל כך מוצלח ורחב היקפים, להיות בוטה ובלתי מתפשרת בראיונות התקשורת , להבין סיטואציות שנולדו וישר ליצר עבורן פיתרון, לקחת את המושכות ביג טיים, להסתכן, לחצות את הקווים כשממש מסוכן ואפילו לברוח כשהיא מבינה שגנבו לה מאחורי הגב את העסק .

בגוואן רג׳ניש שהוא גורו בפני עצמו עם עומק של חזון ועם ידע ויצירת מופת מהפכנית אכן היה שם והכל כביכול סבב סביבו אולם היא זאת שהגשימה ומימשה את חלומו .בלעדיה לא היתה הצלחתו ושמו נישאים למרחקים.

במהלך הסרט הוא הצטייר בעיני כבובה שצריך להאכיל ולקשט כשהוא שותק ומתהדר בנוצותיוולכן גם היה כל כך קל להשתלט עליו ולהרשים אותו באמתלא של כסף, סמים ושייכות לעשירי העולם וגם לגנוב לו את העסק שבעצם היה רשום על שמו אך נוצר וגדל והתעצם בידי נאמניו.

הסרט עשוי בצורה מותחת ומביא לידיעתינו זווית אחרת שקשורה לקהילות אוטונומיות שנחשפו במהלך השנים לאנשים מבחוץ שנכנסו לקהילה והתקרבו מהר מידי לגרעין המקים השולט, הבינו את העוצמות במושגי השפעה והפכו את הקערה על פיה. עד היום הנאמנים הקרובים נהנים מתזרים מזומנים עצום של ספרי משנתו, ניהול הקהילות שלו ברחבי העולם, בגדים ותכשיטים, סדנאות ומדיטציות , זהו עסק עצום שגדל ומתפתח והותיר חללים נאמנים במהלך נסיקתו.

מא אננד שילה מפגינה בסרט את עוצמתה, מלוא חושיה האינסטיקטואלים הפראיים. מפיחה רוח במדבר היבש כמו ברעיון שקם לתחיה,״ חזקה , מלאת כוח חיים, מעניקת חיים, בעלת מודעות טריטוריאלית , כושר המצאה, נאמנה ומשוטטת ״ מתוך רצות עם זאבים ארכיטיפ האישה הפראית של קלריסה פינקולה אסטס.

ציפי מוסרי

לעמוד הבלוג שלי : כנס

לאתר שלי:

תגובות


פוסטים נוספים


משנים את העולם 09.02.2019

קהילות של פטריות בעולם

הצטרף לקהילת המחתרת הלא-סודית שלנו כדי לחגוג את ממלכת הפטריות . מוזמנים בברכה אמנים, שפים, הילרים, מדענים, ציידים, לקטים, אקולוגים.

כתיבה יצירתית 20.10.2018

גונבי הזמן ״מומו״ של מיכאל אנדה

אלגוריה אוניברסלית על הזמן האבוד של אנשים בחברה המודרנית ששכחו את מהות החיים וההנאות הפשוטות שמקנות לנו שמחה ואושר וקצת.

אחריות לסביבה 18.05.2018

חקלאות מקיימת

תפיסת החקלאות האקולוגית צמחה מתוך ההבנה כי רק פעולה מתואמת ומשותפת בין מערכות ייצור מזון לשימור המגוון הביולוגי תוכל להגשים.

חיבור לטבע 02.05.2018

פרומיקס שייקר עם הבטחה

אנרגית הוורטקס שנוצרת בכוס מניעה תנועה אנרגתית טבעית של המים נותנת ביטוי לחמצן שבמים ומונעת מחיידקים להתפתח , נוצרת תנועה.